Challes Kladdkaka

Jag bakade en kladdkaka!


Tjorven vill också smaka. Hon är galen i dessa kladdkakor! (Jag kan visa en video på detta senare idag)

Jag gillar inte tunna kladdiga kladdkakor, utan jag gillar tjocka saftiga kladdkakor därför bakar jag alltid dubbelsats!

Recept: (På dubbel stats)
Börja med att slå igång ugnen på 200grader

250 g smält avsvalnat margarin (smält i kastrull eller i micron)
4 dl socker
3 dl vetemjöl
6 msk kakao
3 msk vaniljsocker (egentligen 2, men det blir godare med 3!)
4 ägg

1. Blanda alla torra ingredienser
2. Tillsätt äggen
3. Vispa (en fördel om du har elvisp, annars får du ta tag med dina muskler!)
4. Tillsätt margarinet
5. Vispa

6. Häll över smeten i en bra ugnsform, bröa om du inte har en form med avtagbara kanter..
7. Grädda i ugnen i ca 20-25 min (obs, detta för en dubbelsats!)

8. Garnera med florsocker och strössel

Smaklig mumsbit :)

Toodles!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0